QUIN TRESOR AMAGA EL JARDÍ DE L’ESCOLA?

Poder gaudir de l’espai exterior és prendre contacte amb la natura, aporta un munt d’experiències, vivències, possibilitats de joc diverses,  enfrontar-se a nous reptes, descobertes, relacions amb altres infants de grups d’edat diferent i on valors com,  la tolerància i el respecte per la natura que ens envolta formen part del què es vol transmetre.

En el dia a dia, trobem molts moments on observar la natura és fa de manera natural: quan plou, quan cauen les fulles, els primers brots de primavera… Des de l’escola es vol aportar una miqueta més aquest món, acompanyant els infants en aquest aprenentatge, verbalitzant aquests moments de pluja, vent… i oferint-los l’oportunitat de descobrir-ho. Sortir fora a regar les plantes, trasplantar-les, olorar-les, anar a l’hora a collir maduixes o cireres, observar els ocells, els núvols, els petits insectes que l’habiten… Viure el jardí com una espai més, on tot és imprevisible.

En una d’aquestes sortides a l’espai de l’hort, un dels infants va trobar un cargol que ens va donar peu a poder compartir una experiència; “–agafo el cargol”, “aquest és petit”, “el deixo a terra”, “s’escapa”, “és brut”, “l’emporto a casa”, …  i com diferents infants van manifestar el seu interès per aquest mol·lusc captivant la seva curiositat.

Els beneficis apropar la natura en el dia a dia dels infants és infinita.

Aquesta entrada ha esta publicada en abraçades, general. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out /  Canvia )

Google photo

Esteu comentant fent servir el compte Google. Log Out /  Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out /  Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out /  Canvia )

S'està connectant a %s